Tu as quel âge ?

Vet inte varför jag tog den rubriken, men i vilket fall som helst.
Tänkte berätta lite om dagens franska-lektion. Den var toppen! Förutom att jag satt brevid världens jävla idiot. Hoppas inte han ser detta nu x)
 
Vi har precis lärt oss hur man presenterar sig själv+andra. Vi skulle egentligen jobba tillsammans med den som man satt brevid, men han verkade inte vara så intresserad av det. Han var nog arg på mig eftersom att jag har dissat han. Kanske berättar varför någon gång.
I alla fall, jag fick jobba själv. 
Det var runt 10 frågor om texten. Frågorna stod på franska och man skulle svara på franska. Fattade alla frågor och svarade på alla. 
Jag stavade rätt på alla och hade rätt på alla, förutom att jag glömde ett litet à.
Sen skulle vi fråga frågorna till varandra och den andra svarade. Jag fick köra med Maria (franska-läraren).
Hon tyckte jag hade väldigt bra uttal. 
Snacka om att man fick väldigt mycket beröm! Kändes jättebra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0