Kapitel 2 ~ Last first kiss.

Jag låg i sängen och stirrade upp i taket. Klockan var bara halv åtta, men jag orkade inte mer.
Tankarna hade åter igen tagit över mitt huvud. Louis skulle gifta sig. Med en golddigger. Jag ville berätta för Louis, men han skulle säkert inte tro mig. Han skulle säkert bli arg, och det var det inte värt. Kunde han inte se att hon bara var ute efter lyx?
Jag sträckte mig till mobilen och sökte upp Louis' nummer i kontaktlistan, sedan ringde jag upp.
- Louis..? hördes en röst på andra sidan.
- Hej Louis. Kom hit, nu, mumlade jag och la på direkt så han inte skulle få någon chans att säga något annat.

10 minuter senare knackade det på dörren. Jag gick till dörren och låste upp. Öppna fick han göra själv.
- Hej, Jade! sa han och kramade om mig.
- Hej, mumlade jag.
- Vad ville du? frågade han och tittade in i mina ögon.
Jag sänkte blicken mot marken och suckade.
- Varför kom du inte med El? frågade jag.
Han blev tyst. Jag tittade på honom. Jag såg att han tänkte. Tänkte ut en lögn.
- Eh, jag var tvungen att åka till studion och fixa lite, mumlade han.
Jag hade känt honom i 14 år. Jag visste när han ljög.
- Lou... Du ljuger, mumlade jag.
Han suckade.
- Ja, det gör jag. Kom, sa han och tog min hand och drog ut mig i bilen.
- Vart ska vi? frågade jag och tittade på honom.
Han startade bilen körde iväg. Han sa inget utan körde med ett flin på läpparna. Jag var så nyfiken. Vart skulle vi? Det verkade som att vi skulle hem till Louis och Eleanor's lägenhet.
- Vad ska vi göra här? frågade jag.
- Vänta, sa Louis och parkerade bilen och klev ur. Han gick snabbt över på min sida och öppnade dörren och hjälpte mig ut. Som en riktig gentleman.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0